Saturday 9 June 2012

Cinta Itu Indah! 7

Aku masih termenung di meja kerja. Sejak aku sampai lima belas minit yang lalu, satu kerja pun tak berjalan. Bayang Encik Irfan masih tidak kelihatan. Hatiku risau memikirkan tentang keputusanku yang bersetuju untuk melaksanakan pelan lakonan sebagai kekasih Tuan Ray. Kenapa aku rasa menyesal pulak sekarang? 

Kenapa perasaan aku cepat sangat berubah? Kalau difikirkan, aku dengan dia bukannya rapat sangat sampai dia boleh mintak tolong aku jadi kekasih dia. Kalau dia nak, dia saja boleh mintak tolong dengan Khadija. Patut ke aku bagitahu Khadija tentang rancangan ini? Kusut betul!

Setakat ini, sudah dua minggu berlalu dan Tuan Ray masih tidak memerlukan khidmat aku untuk berlakon. Aku pun tak terserempak langsung dengan dia. Kata Khadija, bosnya outstation dekat Sarawak empat hari. Kalaulah Tuan Ray pindah terus kat Sarawakkan best? Tak perlulah dia menyemakkan otak memikirkan masalah lelaki itu.

Dalam aku serabut memikirkan masalah hidup, tiba-tiba aku dikejutkan dengan nada dering telefon bimbitku menandakan aku menerima satu pesanan ringkas. Aku mencapai telefonku dan membaca pesanan ringkas yang diterima daripada satu nombor yang tidak dikenali.

Lunch with me this afternoon. Sharp 1pm

Manusia manalah pulak yang rajin ajak aku lunch ni? Kejap, ayat dah bunyi macam mengarah ni bukan nak mengajak. Saja nak buat aku angin di pagi hari yang berkat. Kau ingat kau tu popular sangat ke sampai tak bagitahu identiti diri kau? Pantas sekali jariku menaip

‘Awak siapa? Awak ingat awak popular sangat ke sampai saya boleh teka nombor awak ni?Plus nak arah-arah kita lunch lagi

Pantas juga jariku menekan butang send. Nasiblah cari pasal dengan aku waktu aku tengah serabut.

‘Ray’

Hampir terlepas telefonku daripada tangan apabila membaca pesanan yang tersangatlah ringkas itu. Tuan Ray? Masalah dah datang cari aku dah! Belum habis dengan rasa terkejut membaca pesanan ringkas tadi, tiba-tiba ‘masalah’ dah buat panggilan masuk. Nak jawab ke tak nak? Terkebil-kebil aku memandang skrin telefon. Akhirnya panggilan mati apabila dibiarkan tidak berjawab. Apa aku nak buat ni? Ya Allah, bantulah hambaMu ini. Pintu bilikku dibuka dan muncul Encik Irfan.

“Selamat pagi Qila,” Macam biasa Encik Irfan bersedekah senyumannya padaku dan aku pun turut bersedekah senyumanku padanya. Senyumanku mati apabila Tuan Ray menyusul di belakang Encik Irfan dengan pandangan yang agak mengerikan bagiku. Encik Irfan berhenti di hadapan meja kerjaku untuk mengambil surat-suratnya. Sepatutnya aku letak surat-surat itu dalam in-tray dalam biliknya tapi disebabkan asyik termenung sejak pagi, satu kerja pun aku belum buat. Apa nak jadi dengan kau ni Qila? Encik Irfan pun macam dah tahu pulak aku tak buat kerja pagi ni. Tuan Ray berdiri di belakang Encik Irfan sambil menghadiahkan pandangan mata yang tajam.

Aku telan air liur. Dia marah ke aku tak jawab panggilan dia? Memang kau cari nahas Qila! Aku cuba mengelak pandangan Tuan Ray dan berpura-pura sibuk membaca dokumen. Tiba-tiba ruang kecil bilikku bergema dengan nada dering panggilan masuk telefonku. Aku mencapainya dan terkejut kerana nombor Tuan Ray sekali lagi muncul di skrin telefon. Aku pantas mendongak memandangnya. Dia sedang menekapkan IP4 di telinga sambil mengisyaratkan aku supaya menjawab panggilannya. Aku buntu! Agak-agaklah, takkan depan Encik Irfan kot?

“Hah, kenapa tak jawab phone tu?” Mulut Encik Irfan dah berbunyi. Disebabkan panik, spontan aku memandang Tuan Ray. Encik Irfan yang perasan akan pandanganku pada kawan baiknya berpaling melihat Tuan Ray dan elok jugalah waktu itu Tuan Ray menyembunyikan tangannya di belakang.

“What?” Soal Tuan Ray pada Encik Irfan. Wah, tak sangka aku yang Tuan Ray pandai berlakon. Selamba habis gaya dia.

“Nothing,” Jawab Encik Irfan sambil mengalihkan pandangannya padaku. Melihatkan Encik Irfan yang tertunggu aku menjawab panggilan dan desakan Tuan Ray dengan renungan tajamnya, akhirnya aku menjawab juga panggilan yang berbunyi tanpa henti.

“Helo,” Tiada jawapan kedengaran. Betullah tu sebab tukang dialnya sedang berlakon depan aku ni. Kurang asam betul!

“Aku pergi dulu,” Tiba-tiba Tuan Ray berpaling keluar

“Eh, tadi beria nak discuss pasal projek Taman Indah?” Encik Irfan cuba menghalang.

“Tak jadi,” Jawab Tuan Ray dan terus keluar.

“Hai, ikut suka hati dia aje nak jadi ke tak jadi. Saya masuk dulu, awak jawablah panggilan telefon tu,” Encik Irfan berlalu masuk ke dalam biliknya bersama-sama surat yang diambil.

“Helo?” Pertama kali aku rasa macam nak pengsan jawab panggilan telefon.

“Kenapa tak jawab call saya tadi? Kenapa susah sangat nak jawab? Atau awak saja nak mengelak?” Terus dia serang aku dengan pertanyaan yang tak mampu aku jawab. Aku gigit bibir, cuba mencari alasan yang masuk dek akal.

“Kenapa senyap? Tengah fikir nak bagi alasan apa?” Huish, Tuan Ray dah macam tukang tilik sampai boleh ramal apa yang aku sedang buat.

“The truth is yes,” Aku mengaku juga akhirnya.

“Why?”

“Saya rasa macam tak bolehlah tuan,”

“Apa yang tak bolehnya?”

“Berlakon jadi makwe tuan,”

“Why?” Soalnya lagi

“Saya takut,”

“Apa yang nak ditakutkan?”

“Macam-macam boleh jadi tuan,”

“Takut jadi macam-macam? Mungkir janji tak takut? Dahlah, saya tak nak dengar apa-apa alasan bodoh lagi. Lunch nanti kita bincang. Saya tunggu kat basement pukul satu tengah hari. Sharp!,” Serentak itu talian diputuskan. Alasan bodoh dia cakap? Aku ambil berat pasal masalah ini dia boleh cakap semua ni benda bodoh? Memang nak kena mamat ni.

Aku berjalan perlahan-lahan sambil mengintai kedudukan kereta Tuan Ray setibanya di basement. Kenapa janji nak jumpa kat sini? Gila apa nak jumpa dekat lobi? Tak ke naya kalau kena gosip? Tuan Ray memang tak rasa apa-apa, aku ni yang pasti jadi mangsa dengki staf-staf perempuan yang berminat nak usha Tuan Ray. Debaran terasa di hati. Kebarangkalian untuk terserempak dengan sesiapa aje boleh berlaku pada bila-bila masa. Macam ada skandal pulak aku dengan bos Si Ija ni.

Sewaktu aku sedang mengerahkan seluruh tenaga mencari kereta Tuan Ray, tiba-tiba bunyi hon kedengaran. Aku berpaling mencari dari arah mana bunyi hon tersebut dan ternyata berjaya menjumpainya. Bijak jugak Tuan Ray, taklah aku terjenguk-jenguk mencari. Setelah memastikan keadaan sekeliling tidak mencurigakan, aku berjalan pantas ke kereta lalu masuk.

“Kenapa menyorok macam penjenayah ni? Ada buat kesalahan ke?” Pertanyaan pertama daripada Tuan Ray. Aku tidak pasti sama ada dia bergurau atau betul-betul maksudkan pertanyaannya. Takkanlah dia tak faham kot kenapa aku bertindak macam tu?

“Kenalah menyorok, nanti kalau terserempak dengan sesiapa kat sini macam mana? Lagipun saya dah cakap yang pertolongan saya ni biarlah dirahsiakan. Tuan tak ingat?” Aku menjelingnya sekilas sambil memasang tali keledar.

“Apa yang nak dirisaukan? Kalau terserempak sekalipun, carilah alasan untuk mengelak. Awakkan pandai cari helah,” Sindirnya pula. Aku buat muka tak ada perasaan. Malas nak layan lebih-lebih, buat sakit hati aje. Suasana senyap di sepanjang perjalanan. Aku lebih selesa memandang tingkap kereta manakala Tuan Ray selesa menumpukan perhatian pada pemanduannya. Setibanya kami di hadapan restoren mewah, perasaanku mula berbelah bahagi.

“Kita lunch kat sini ke tuan?” Aku masih statik di kerusi penumpang. Tak rasa nak keluar dari kereta pun. Tuan Ray memandangku hairan.

“Kenapa Cik Qila? Awak nak lunch kat tengah jalan ke?”

Aku menahan nafas mendengar jawapannya. Lama-lama boleh kena sakit jantung macam ni.

“Kenapa sampai kat sini? Kita makan kat gerai ajelah tuan,” pujukku.

“Saya dah check schedule dia. Dia ada lunch dengan klien kat sini. So, inilah masa sesuai kita nak berlakon depan dia. Faham?” Aku mula nampak tujuan sebenar Tuan Ray memilih restoren ini. Aku memang harus akui yang Tuan Ray memang bijak dalam perancangan untuk mencapai sesuatu matlamat. Sesuailah dengan jawatan yang disandangnya sekarang.

“Faham tuan. Jom kita laksanakan misi kita,” Aku mengangguk sambil tersenyum. Tiba-tiba rasa semangat nak berlakon jadi awek dia. Kalau lakonan berterusan dua tiga hari lagi macam ni, confirm minah tak tahu malu tu cabut lari.

Kami sama-sama keluar dari kereta dan berjalan seiringan masuk ke dalam restoren. Aku meliarkan pandangan ke kawasan sekeliling, tak ramai sangat pelanggan. Mana satu minah tu? Semua yang ada kat sini semuanya lelaki dan kalau perempuan pun taraf mak datin tu adalah. Jangan-jangan minah tak tahu malu yang dok kejar Tuan Ray tu mak datin? Aku kalih pandang Tuan Ray yang sedang bercakap dengan pelayan. Biar betul! Tuan Ray dengan mak datin? Ngeri aku nak bayang macam mana rupanya mak datin merayu pada Tuan Ray. Oh no! Aku kena selamatkan Tuan Ray!

Kami di bawa pelayan ke meja yang sedikit tersorok dari pandangan ramai. Aku melabuhkan duduk bertentangan dengan Tuan Ray. Selepas memberikan buku menu, pelayan lelaki itu meninggalkan kami untuk membuat pilihan. Aku merenung menu di tangan. Tak tahu nak order apa. Aku merenung Tuan Ray yang khuyuk membaca menu. Memanglah mamat ni. Mamat smart! Gaya dia, perlakuan dia semuanya nampak menawan. Baca menu dengan sebelah tangan sambil tangan yang satu lagi usap dagu pun aku nampak sungguh mempesonakan. Jangan suatu hari nanti aku terkejar-kejarkan dia macam mak datin tu sudahlah. Merana aku!

Tiba-tiba Tuan Ray mendongak memandangku. Opps, aku tidak sempat melarikan pandangan. Aku tertangkap merenungnya. Aku perasan Tuan Ray tersenyum kecil sebelum menjatuhkan pandangan pada buku menu.

“Qila nak order apa?” Mendengarkan pertanyaannya aku menarik nafas kelegaan. Mungkin Tuan Ray dah biasa dengan situasi direnung ramai perempuan. Patutlah dia tak berapa kisah bila aku merenungnya.

“Ermm, tak tahu nak order apa,” Aku merenung kosong menu di tangan. Aku memang spesies yang tak pandai nak order makanan dekat restoren macam ni. Ada ke nasi goreng kat sini? Aku membaca senarai menu sekali lalu. Erm, dah agak dah tak ada. Kalau ada pun mungkin namanya dah berubah. Nasi goreng yang lahir kat restoren ni memang tak bunyi nama melayu.

“Tak tahu nak order ke fokus hilang sebab asyik tenung anak teruna orang?” Soal Tuan Ray. Gayanya masih selamba menilik menu. Sedikitpun tidak memandangku. Wajahku terasa panas biarpun ketika ini kami berada di tempat yang berhawa dingin. Dia ni saja nak kenakan orang.

“Mana ada saya tengok tuan,” Nafiku.

“Ada saya cakap awak tengok saya? Tak adakan? Saya cakap awak tengok anak teruna orang,” Suaranya ditekan pada perkataan ‘anak teruna orang’. Kurang asam boi betullah mamat ni. Buat malu aku saja.
Aku senyap tidak memberi apa-apa reaksi. Dah terang-terang aku salah, dah tak boleh nak cover lagi dah.

“Kenapa senyap? Jadi betullah awak tengok saya ni? Kenapa? Tak ada kerja?” Serangnya lagi. Aduh, bisa betul ayat dia!

“Kalau betul saya tengok tuan pun kenapa? Salah? Kena bayar?” Soalannya aku balas dengan soalan juga. Ternyata Tuan Ray terkejut dengan jawapanku yang tidak disangka-sangka olehnya.

“Tak salah pun dan tak perlu bayar, free saja. Tengoklah sepuas hati awak, saya okay aje. Lagipun saya memang dah biasa dengan situasi macam ni,” Tuan Ray tersenyum sinis sebelum menggamit pelayan untuk membuat pesanan. Tanpa bertanyakan pendapatku, Tuan Ray membuat pesanan ikut suka hatinya sahaja. Inilah pengalaman pertama dalam hidup aku bertemu dengan lelaki perasan secara langsung. Selaluya aku jumpa lelaki spesies ini dalam drama atau novel aje. Rupanya manusia macam ni betul-betul wujud kat atas bumi ni?

“Boleh saya nak tanya awak sesuatu?” Soal Tuan Ray setelah pelayan tadi berlalu membawa pesanan.

“Sejak bila tuan mintak izin kalau nak tanya orang?” Sindirku pula.

“Saya memang selalu minta izin, maklumlah saya ni menyokong seruan kerajaan supaya mengamalkan dan mempraktikkan slogan budi bahasa budaya kita,” Itu dia jawapan bernas Tuan Ray. Masih berbau perasan. Layan ajelah Qila.

“Iyelah. Tuan nak tanya apa?”

“Qila tinggal kat mana? Tinggal dengan family atau sewa rumah dengan kawan-kawan?” Apasal dia ni sibuk nak tahu aku tinggal kat mana?

“Saya tinggal dengan family dekat area Bangi, kenapa?”

“Tak ada apa, saja nak tahu. Manalah tahu tiba-tiba dia datang sini tegur kita dan tanya benda-benda asas macam ni, tak adalah saya tergagap-gagap nak jawab,” Terang Tuan Ray panjang lebar. Aku mengangguk bersetuju mendengar alasannya.

“Betul jugak. Habis tu tuan tinggal kat mana?” Giliran aku pula bertanya.

“Itu awak tak perlu tahu,” Jawabnya pendek.

“Mana aci macam tu, saya pun perlu tahu jugak. Kalau dia tanya saya pasal tuan macam mana?” Tuan Ray menggelengkan kepalanya dan dengan yakin menjawab

“Dia tak akan tanya awak. Trust me!” Lama-lama macam ni, boleh naik menyampah aku dengan sikap diktatornya. Aku mencebik. Malas rasanya nak layan orang macam ni. Lagi best kalau waktu ni aku lunch dengan Khadija.

“Marah ke?” Tegurnya bila aku senyap dan membuang pandang ke kawasan sekitar restoren.

“Tak,” Jawabku tanpa memandangnya.

“Habis tu?” Soalnya lagi.

“Menyampah,” Jawabku selamba. Masih tidak memandangnya. Selepas itu tiada lagi soalan darinya. Alamak, dia marah ke? Aku berperang dengan perasaanku. Takut-takut aku mengalihkan pandanganku padanya. Kelihatan Tuan Ray melabuhkan pandangan ke luar restoren dengan wajah yang sedikit tegang.

“Tuan marah ke saya cakap macam tu tadi?” Soalku takut-takut. Siapa tak takut kalau bos besar marah.

“Tak,” Jawabnya ringkas tapi masih kedengaran dingin pada pendengaranku.

“Habis tu kenapa tuan macam ni tiba-tiba?” Musykil aku dengan perangai Tuan Ray yang moodnya boleh berubah dalam sekelip mata pada satu masa. Aku memandangnya. Perlahan-lahan Tuan Ray mengalihkan pandangannya padaku.

“Menyampah,” Tuan Ray tersenyum sambil mengenyitkan matanya padaku. Aku terkedu menerima pandangan dan senyumannya yang sebegitu rupa. Boleh lemas dalam keasyikan kalau dibiarkan lama-lama. Cepat-cepat aku kawal emosi dengan menghamburkan ketawa apabila dia menyindirku. Tuan Ray juga turut ketawa. Pandai berjenaka jugak rupanya mamat ni. Aku ingatkan dia betul-betul marah tadi.

Makanan yang dipesan akhirnya sampai. Banyak juga Tuan Ray order, sampai tiga jenis lauk. Larat ke nak habiskan ni?

“Makanlah. Tak payah malu-malu atau cover cun depan saya. Saya tak suka orang yang hipokrit,” Agak kasar bunyi ayat tu, tapi ada betulnya jugak.

“Saya rasa sebelum ni dah dua tiga kali saya makan depan tuan, ada saya cover cun?” Soalku agak tidak puas hati. Tuan Ray seperti sedang berfikir. Mungkin sedang mengingatkan kenangan aku makan bersamanya.

“Adalah sikit-sikit,” Jawabnya. Aku mengetap bibir geram dengan pendapatnya.

“Tuan pun sama,” Balasku sakit hati.

“Dahlah tu, tak payah nak tunjuk perasaan kat sini. Makan,” Arah Tuan Ray. Aku mencapai sudu dan mula makan perlahan-lahan.

“Tuan, mana perempuan yang selalu kejar tuan tu? Kata lunch kat sini? Mana dia?” Hampir terlupa aku dengan tujuan sebenar aku ke sini. Itulah kau, asyik bertekak dengan Tuan Ray, macam mana nak ingat. Berpusing-pusing kepalaku mencari gerangan perempuan itu.

“Janganlah cari dia, nanti dia perasan. Rosaklah plan kita,” Larang Tuan Ray.

“Alah, saya nak tengok dia. Nak tahulah dia tu macam mana rupanya. Cantik ke tidak, tinggi ke rendah, gelap ke cerah. Takkan tak boleh?” Protesku.

“Tak boleh! Nanti bila tiba waktu yang sesuai saya tunjuklah,” Bangkang Tuan Ray. Aku mengeluh perlahan.

“Dia ada ke tak ni?” Aku masih tak puas hati.

“Ada,” Tuan Ray masih selamba menikmati makanannya.

“Mana?”

“Dia sedang tengok awak sekarang,”

“Betul ke tuan? Dia marah ke?” Aku dapat rasakan jantungku berdegup pada paras yang tidak normal. Takut siot!

“Tengok daripada ekspresi wajahnya macam nak telan awak aje Qila,” Tambah Tuan Ray lagi. Aku makin kecut perut. Kalau dia datang serang aku macam mana?

“Jom kita balik tuan,” Ajakku tiba-tiba.

“Kenapa pulak tiba-tiba nak balik ni? Makan pun tak habis lagi. Habiskan!” Tegas Tuan Ray.

“Saya takut,” Aku mula mengadu.

“Takut? Kenapa takut?” Tuan Ray ni sangatlah tak sensitif. Takkanlah dia tak boleh agak apa yang aku rasa sekarang?

“Saya takut dia serang saya dan untuk pengetahuan tuan sebab inilah saya rasa macam nak cancel kita punya deal malam tu,” Terangku panjang lebar. Aku dah tak kisah. Tuan Ray nak marah ke, apa ke, aku memang dah tak kisah. Dengar aje jawapanku, Tuan Ray dah mula letak sudu dan garfunya. Kan dah cakap dia mesti marah. Dia merenungku tajam.

“Awak tahu apa hukum mungkir janji?” Aku pejam mata sambil tarik nafas perlahan apabila mendengar soalannya.

“Tahu,” Jawabku perlahan.

“So?” Dia merenungku tajam menantikan jawapan.

“Tapi tuan saya..,”

“Tak ada tapi-tapi lagi. Saya tak nak dengar apa-apa alasan pun daripada awak. Faham?” Dia kembali menyambung suapan selepas aku mengangguk. Aku masih termenung merenung pingganku.

“Kenapa tak makan? Look Qila, I’m sorry kalau saya terkasar bahasa tadi tapi saya memang tak boleh terima kalau awak mungkir janji. Awak dah janji nak tolong sayakan? Lagipun apa yang awak nak takutkan? Sayakan ada? Hmm?” Alamak, dia sedang pujuk aku ke ni? Boleh cair aku kalau macam ni. Penyakit gatal kau dah mula nak menular ye Qila?

Aku mula tersenyum dan bersetuju dengannya. Tuan Ray juga turut membalas senyumanku. Boleh gila perempuan tu kalau dia betul-betul menonton sketsa lakonan kami ni.

“So, dah boleh sambung makan?” Tuan Ray bertanya.

“Tuan makanlah, saya rasa kenyanglah pulak,” Tolakku. Tiba-tiba aku rasa kenyang bila tengok senyuman Tuan Ray. Fuh, ganas kau Qila, nanti bulan puasa tak bersahur pun tak apa, hadap senyuman Tuan Ray kenyanglah kau. Hehe..

“Habiskan, kalau tak, kita tak balik office,” Ugut Tuan Ray tiba-tiba. Aku mula keberatan. Macam mana nak habiskan kalau perut dah kenyang? Pagi tadi aku mengambil sarapan berat apabila Khadija membawa nasi berlauk masakan ibunya. Dalam aku sedang berkira-kira untuk menghabiskan makanan, tiba-tiba Tuan Ray menyuakan sudunya yang berisi nasi dekat ke mulutku. Terundur sedikit kepalaku cuba mengelak. Takkan nak buat adegan suap menyuap lagi?

“Takkan kat sini?” Bantahku. Aik, apa punya ayat tu Qila?

“Habis tu kat mana sesuai?” Soal Tuan Ray. Loyar buruk pulaklah mamat ni.

“Tuan, saya tak selesalah macam ni?”

“Ini saja cara yang boleh saya buat untuk paksa awak makan,”

“Saya janji saya makan sampai habis,”

“Cepat, dia tengah tengok kita tu,” Tambah Tuan Ray lagi. Aku mula resah. Selalu sangat aku kongsi alatan makanan dengan dia atau kalau lebih jelas lagi berkongsi sudu. Aku menggelengkan kepala. Rasa kurang sopan pula berkongsi sudu dengannya sedangkan aku dengan dia bukannya ada apa-apa pun.

“Tak naklah tuan,” Tolakku.

“Dah naik lenguh dah tangan saya ni,” Protesnya lagi tanpa mempedulikan tolakanku tadi. Hish, memang tak faham bahasalah dia ni. Nak buat macam mana ni? Tiba-tiba idea baru datang melintas. Aku menarik nafas panjang lantas mencapai sudu daripada tangannya. Berkerut dahi Tuan Ray dengan tingkahku. Hairan barangkali. Perlahan-lahan aku menyuakan sudu pada mulutnya. Giliran Tuan Ray pula terkejut. Hah, ambik kau. Selalu sangat buat aku terkejut.

“Kan elok macam ni? Asyik tuan aje yang suap saya. Apa kata sekarang biar saya yang suap tuan pulak?” Aku masih tersenyum mengusik. Macam mana agaknya reaksi dia? Wajah Tuan Ray yang pada mulanya kehairanan bertukar redup. Asyik sekali pandangannya membalas pandanganku. Aku mula rasa tidak selesa. Dah rasa lain macamlah pulak.

“Erm,.tuan?” Tegurku. Tuan Ray seperti sedikit tersentak sebelum membuka mulut menerima suapanku.

“Thanks,” Ucapnya perlahan. Aku mengangguk dan kembali meletakkan sudu pada pinggannya di hadapanku.

“Kata nak suap saya tadi?” Aku terkejut mendengar pertanyaannya yang sedikit tidak masuk akal.

“Kan dah suap tadi?” Aku pandangnya pelik.

“Bukan suap sampai habis?” Loyar buruk betullah bos Khadija ni.

“Nak ke?” Aku cuba bermain dengan api. Saja nak tahu marak ke tak

“Tak nak!” Jawabnya tanpa perasaan. Aku hanya mampu menahan kegeraman. Suka sangat kenakan aku. Benci! Aku cepat-cepat menghabiskan makanan dalam pingganku. Cepat aku makan maka cepatlah aku balik office. Tak terseksalah jiwa aku nak menghadap mamat perasan bagus ni.

3 comments:

  1. Btw, knp sy mcm bau hanyir ni? Jgan kata kalau ray ni tipu qila x? So dy buat2 cra mcm tu biaq sllu ada dg qila?? Hmm

    ReplyDelete
  2. waaa...inayah br start baca CII ke? Harap inayah suka story ni :) Tq sudi baca :)
    ps: inayah cpt pick up tp Qila? hi2

    ReplyDelete